Sådan virker MitID
NemID bliver udskiftet med MitID, og det gamle papkort udskiftes med den nye og brugervenlige MitID-app.Bliv klogere på MitID og hvordan det fungere herunder!
Hvad er MitID?
Problemer med MitID - Betal med Mobilepay
Betaling med MitID
Ofre stillede spørgsmål
Kundeservice hos Signatura
Hvad er MitID?
Vi har indtil nu brugt NemID til bl.a at godkende online køb og dette ændres nu til MitID. MitID skal øge sikkerheden ved onlinehandel, på samme måde som NemID gjorde. MitID er en blot en forbedret version. Dette betyder også at det gamle fysiske NemID-kort bliver afskaffet, hvor du fremover skal bekræfte din identitet gennem den nye MitID-app på din smartphone eller tablet. Alternativt kan du betale med Mobilepay, som ikke kræver to-faktor-godkendelse hver gang, du betaler. OBS - du skal godkende med NemID første gang, du bruger MobilePay.
Hvad betyder det for dig?
Da MitID skal bruges landet over og er det nye svar på NemID, betyder dette, at du skal oprette en MitID hurtigst muligt, hvis du ikke allerede har gjort dette. MitID ligner NemID og der vil derfor ikke ikke opleves store forandringer som forbruger. Den nye teknologi giver en mere omfattende beskyttelse af din identitet når du færdes online, og har til hensigt at mindske risikoen for misbrug og svindel online.Problemer med MitID - Betal med Mobilepay
Når du betaler med Mobilepay er der allerede to-faktor-godkendelse på dit køb, og du vil derfor ikke blive mødt af yderligere to-faktor-godkendelse fra MitID, som du skulle med NemID. Det er derfor en mulighed at betale med Mobilepay, hvis du oplever problemer med MitID, da du blot skal godkende dit køb via. Mobilepay.
Sådan betaler du med Mobilepay
OBS: Efter de nye sikkerhedskrav kan du opleve, at du skal godkende din første nethandel med Mobilepay gennem MitID. Det skal gøres via. MitID-appen.
Betaling med MitID
1. Udfyld kortoplysninger
Indtast følgende oplysninger, når du gennemfører din ordre på Signatura.dk2. Godkend betaling
Herefter skal sin betaling godkendes på en af følgende måder:Dette skal gøres på NETS' hjemmeside (åbner i et nyt vindue).
Ofre stillede spørgsmål
Jeg har ikke en ny smartphone – kan jeg så ikke få MitID?
MitID kan bruges på alle smartphones - også på de ældre modeller. MitID-appen virker på langt de fleste telefoner, som bruges i Danmark i dag (fx iPhone 5s og opefter og de fleste Android-telefoner). Hvis du ikke har mulighed for at downloade MitID-appen eller ikke ønsker den, findes der alternativer, som MitID kodeviser eller en MitID kodeoplæser. Læs om dette her (åbner i et nyt vindue).
Hvorfor skal man opdatere sine ID-oplysninger for at få MitID?
MitID bruger ny teknologi der giver en mere omfattende beskyttelse, når du færdes online og derfor er kravende for MitID større. Sikkerhed på it-området har ændret sig meget siden 2010 hvor NemID blev lanceret. Det er ikke alle udstedelser, der lever op til de krav, der gælder for MitID
Hvordan opdaterer man sine ID-oplysninger?
For selv at opdatere dine ID-oplysninger, skal du tilgå NemID-nøgleappen, hvor du skal scanne dit pas. Dette kræver, at du har et gyldigt dansk pas samt en telefon med NFC-teknologi. Hvis du ikke har en af disse, skal du bestille tid hos Borgerservice, til at oprette MitID.
Hvordan får jeg hjælp til MitID?
Har du brug for mere hjælp end hvad din bank kan give dig, kan du kontakte vores kundeservice, eller tage kontakt til Borgerservice,
Kundeservice hos Signatura
Oplever du problemer med MitID i betalingen, sidder vores kundeservice klar til at hjælpe dig igennem.
Du kan enten ringe eller skrive til os.
Ring til os:
Tlf: 78 74 53 06
Skriv en mail:
mail@signatura.dk
Vi forsøger at svare indenfor 2 timer i virksomhedens åbningstid.
Åbningstider
Du kan komme i kontakt med vores kundeservice pr. mail eller telefon i følgende tidsrum:
Mandag: 09:00 - 12:00 og igen 13:00 - 15:00
Tirsdag: 09:00 - 12:00 og igen 13:00 - 15:00
Onsdag: 09:00 - 12:00 og igen 13:00 - 15:00
Torsdag: 09:00 - 12:00 og igen 13:00 - 15:00
Fredag: 09:00 - 12:00 og igen 13:00 - 15:00
Lørdag: Lukket
Søndag: Lukket