Spar 20-30% på bl.a Madara, Ecooking, Youngblood & Lernberger Stafsing - SHOP HER

GENERELLE OPLYSNINGER

Om virksomheden

Virksomhedens navn: Signatura.dk
CVR. Nr: 30238761
Adresse: Møgelhøj 8, 8520 Lystrup.
E-mailadresse: mail@signatura.dk
Telefonnummer: 78 74 53 06

BESTILLING

Aftalens sprog

Alle aftaler på Signatura.dk indgås på dansk.

Priser

Alle bestillinger foregår via websitet Signatura.dk eller via vores butik Signatura på Frederiks Allé 49, 8000 Århus C. Alle priser på websitet angives i Danske Kroner (DKK) inklusiv dansk moms (25%) og eventuelle øvrige afgifter.

Ordrebekræftelse

Når din ordre er gået igennem, modtager du en ordrebekræftelse pr. mail. Det er ikke muligt at foretage et køb uden at afgive sin e-mail adresse, da det er et krav, at ordren bekræftes elektronisk.

Hvis du senere ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til mail@signatura.dk

Din ordrebekræftelse er ikke dit garantibevis eller din faktura - denne modtager du også elektronisk, men i en særskilt mail.

Betaling

Når du handler hos Signatura.dk, kan du benytte følgende betalings- og kreditkort:
- Dankort
- MasterCard
- Maestro
- VisaCard
- Visa Electron
- MobilePay

Beløbet trækkes først fra betalingskortet, når varen er afsendt.

Oplever vores besøgende udfordringer med vores betalingsgateway i forbindelse med betalingsforsøg f.eks. pga. kommunikationsfejl til NETS, udsender Signatura.dk en SMS besked til kunden, når vi vurdere at problemerne er løst, herefter kan handlen genoptages, såfremt kunden ønsker det.

Bestilling til erhverv

Signatura.dk handler som udgangspunkt kun med privatkunder. Gennemfører du en ordre som erhvervskunde med henblik på videresalg, forbeholder vi os retten til at annullere ordren uden varsel. Gennemføres ordren alligevel, vil denne ikke være omfattet af købeloven men aftaleloven.

Betalingssikkerhed

Når du gennemfører en online betaling med betalingskort på Signatura.dk er du altid sikret mod misbrug. Du har mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt på Signatura.dk.

En forudsætning for at du kan føle dig tryg er, at vi sikrer dig den højeste mulige sikkerhed. Vi anvender den krypterede SSL- og PCI DSS-certificerede betalingsgateway PrePay, der håndterer overførslen af betalingsoplysningerne til NETS (firmaet der udsteder alle kreditkort i Danmark).

Dine kreditoplysninger er beskyttede og krypterede, når de sendes til behandling ved PrePay Betalingsgateway. Det betyder i praksis, at al indtastning af kreditkort oplysninger sker via PrePay´s sikre Betalingsgateway. Vi får dermed aldrig kendskab til de kortoplysninger, du indtaster, men kun besked om, om transaktionen er godkendt eller ej. Vi har ikke mulighed for at hæve mere på dit kreditkort, end du har godkendt. Vi kan kun mulighed for at nedjustere gennemførte betalinger.

LEVERING

Levering i Danmark

Ved levering i Danmark har du selv mulighed for at vælge, hvilken fragtløsning du vil benytte. Fragtprisen er afhængig af, hvilken fragtleverandør samt leveringsform du vælger at benytte. Vi sender pakker med DAO, Bring, GLS og Postnord.

Vi forbeholder os ret til i særtilfælde at ændre den af kundens valgte leveringsform til en anden. Dette kan f.eks. ske, hvis vi i områder eller perioder oplever leveringsproblemer med én fragtleverandør, hvor vi vil sende med en anden fragtleverandør i stedet. Den alternative fragtløsning vil altid være af samme serviceniveau, så bestiller du f.eks. med omdeling, vil pakken altid blive sendt med omdeling.

Fri fragt ved køb over 499 DKK

Køber du for over 499 DKK (ex. fragt og eventuelle rabatkoder), får du leveret din pakke gratis i Danmark. Prisen på disse fragtløsninger bliver automatisk nedjusteret til 0 DKK, hvis du har varer for over 499 DKK i kurven.

Leveringstid

Ordrer afgivet inden vores stoptider vil blive afsendt samme dag og leveret 1-2 dage efter afsendelsen. Ved bestilling til en erhvervsadresse vil leveringen ske 1-2 hverdage efter afsendelse. Se mere om vores stoptider fra forskellige fragtleverandører her.

Skulle det ske, at en bestilt vare ikke er på lager, forbeholder vi os retten til at levere eventuelle lagervarer og efterfølgende levere varen eller varerne, der har været i restordre. I disse tilfælde leveres varen eller varerne, der har været i restordre naturligvis omkostningsfrit.

Beskadigelse under forsendelse

Er der sket skade på en eller flere varer fra en ordre, så vil vi bede dig sende billeder af produktet samt indpakning. Ligeledes er det vigtigt, at du henvender dig indenfor 5 hverdage fra modtagelse. Beskadigede artikler, som du som kunden ikke straks efter leveringen bemærker og informer os sælger om, vil blive afvist af os sælger.

Du skal blot sende en e-mail, eller besvare denne mail hvor du beskriver problemet. Du skal sende os billeder af selve pakken, indpakningen og det ødelagte. Det er vigtigt du sender billeder, ellers kan vi ikke hjælpe dig.

FORTRYDELSESRET

Hvis du fortryder dit køb

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos signatura.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du, eller en anden person du har valgt (dog ikke transportøren);
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via e-mail på adressen mail@signatura.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende denne med i din returforsendelse. Standardformularen sendes i elektronisk form sammen med din faktura.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Vi beder dig venligst printe og udfylde dette dokument og vedlægge det i pakken. Det er vigtigt du gør begge dele, eller kan det forlænge håndteringstiden.

Tryk her for at udfylde dokument

Har du ikke en printer, kan du vedlægge et håndskrevet dokument, hvoraf de ønskede informationer fremgår. Men du skal stadig udfylde ovenstående link, selvom du skriver en håndskrevet seddel.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, og du skal huske at vedlægge en kopi af din faktura. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Vi afhenter IKKE pakker i pakkeshops, ej heller modtager vi efterkravs pakker.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Aftaler omfattet af § 7, stk. 2:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

En stor andel af varerne i vores sortiment er af hygiejnemæssige årsager ikke egnede til at blive returnerede, hvis forseglingen er brudt eller produktet er taget i brug. Dette gælder bl.a. (men ikke begrænset til) hårtrimmere, glattejern, hårbørster, hårvoks og cremer. På produkter af denne type bortfalder fortrydelsesretten når forseglingen brydes eller produktet tages i brug.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må besigtige varen på samme måde som du ville gøre i en fysisk butik, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du som udgangspunkt det beløb, du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du fortryder hele dit køb, og sender alle produkter retur, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Fortryder du kun en del af dit køb, refunderes leveringsomkostningerne ikke.

Din betaling refunderes uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vær opmærksom på, at der er stor forskel på, hvor lang tid en refundering tager, afhængigt af korttypen brugt ved handlen.
Hvis vi f.eks. refunderer til et Dankort, vil betalingen være retur på kontoen inden for 3 bankdage efter vi har gennemført refunderingen, mens der med visse andre kort (f.eks. Mastercard) kan gå op til 28 bankdage. Vi henviser til din kortudsteder for yderligere info om dette.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Signatura.dk
Att: Fortrydelsesret
Møgelhøj 8
8520 Lystrup

Hvad skal sendes med ved fortrydelse?

Vi beder dig venligst printe og udfylde dette dokument og vedlægge det i pakken. Det er vigtigt du gør begge dele, eller kan det forlænge håndteringstiden.

Tryk her for at udfylde dokument

Har du ikke en printer, kan du vedlægge et håndskrevet dokument, hvoraf de ønskede informationer fremgår. Men du skal stadig udfylde ovenstående link, selvom du skriver en håndskrevet seddel.

Bemærk! Vi modtager kun pakker sendt med omdeling og afhenter IKKE pakker i pakkeshops, ej heller modtager vi pakker pr. efterkrav.

REKLAMATIONSRET

Hvis der er noget galt med varen

Når du handler på Signatura.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Tidsfrist for reklamation

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen og senest 24 måneder efter, du har modtaget varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Signatura.dk
Att: Reklamation
Møgelhøj 8
8520 Lystrup

Hvad skal sendes med ved reklamation?

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge din faktura samt en seddel i pakken, hvor problemet beskrives så detaljeret som muligt. Hvis der er tale om en periodisk fejl, er det vigtigt, at der gøres opmærksom på dette.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Returforsendelser må ikke sendes med DAO.

OBS: Har du en reklamation på et produkt fra GHD, skal du kontakte os på mail@signatura.dk.

Klageadgang

Kan vi, mod forventning, ikke blive enige om behandlingen af en reklamation, bedes du i første omgang rette henvendelse på mail@signatura.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Klage kan indgives ved at udfylde en klageformular via www.minsag.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr

PERSONDATAPOLITIK

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger?

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Signatura.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Direktøren, Business Manageren og Bogholderen for Signatura.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige for Signatura.dk er Direktør Mikkel Salling.

Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Dit navn og ordrenummer videregives til forbrugeranmeldelsessitet Trustpilot, med henblik på at udsende en enkelt opfølgningsmail, der lader dig vurdere din købsoplevelse. Derudover videregives eller sælges dine oplysninger på ingen måde til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Signatura.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Signatura.dk via e-mail mail@signatura.dk.

COOKIES

Websitet bruger cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde kan brugeren genkendes, eksempelvis på et websted, ved næste besøg.

Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, eksempelvis brugernavn til login på et website.

En cookie er således en tekst-fil, der sendes til din browser fra en webserver, og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til, er at genkende din computer.

På Signatura.dk anvendes cookies alene med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt for dig som muligt.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. I Internet Explorer slettes cookies under menuen 'Funktioner' --> 'Internetindstillinger' --> 'Slet cookies'.

LOG-STATISTIK

Websitet bruger log-statistik

Log-statistik bruges på Signatura.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, og hvor på sitet det forlades.

Vi fører statistik over brugen af Signatura.dk med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter. Statistikken er ikke forbundet til dine personlige informationer og bliver ikke videregivet til andre virksomheder.

E-MARKEDSFØRING

Der udsendes lejlighedsvis e-mail-reklamer fra os på www.signatura,dk med gode tilbud og andre vigtige informationer for dig som kunde. Der vil blive sendt markedsføring af tilsvarende produkter og tjenesteydelser i forhold til dine køb. Du vil ikke modtage reklame som ikke har noget med Signatura.dk at gøre. Dette gøres i overensstemmelse med markedsføringslovens § 10, stk. 2. Vi passer ligeledes godt på din e-mail og den vil aldrig blive videregivet. Du kan til enhver tid afmelde dig.

LOVVALG OG VÆRNETING

Hvis der opstår konflikt

Køb af varer på Signatura.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole og skal indbringes til behandling ved Aarhus Byret som første instans, medmindre præceptiv lovgivning bestemmer andet.

PRICERUNNER KØBSGARANTI

Sådan bliver dit køb omfattet

Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.

Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner koster intet og tager kun et par minutter! Få PriceRunner Købsgaranti i dag

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, beskadiget vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig som forbruger.

Erstatning udbetales alene for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige brugervilkår for Købsgarantien.

Hver måned hjælper PriceRunner over en million danskere med at finde den laveste pris på populære produkter. PriceRunner har eksisteret siden 2000 og har siden starten været gratis og uafhængig.